خودرو امروز

هفته نامه تخصصی صنعت خودرو

خودرو امروز

هفته نامه تخصصی صنعت خودرو

فورد S Mustang BOSS 302 رقیبی برای پورشه

عصر خودرو : فورد تازه ترین محصول S Mustang BOSS 302 را که یک خودرو مسابقه است به تعداد محدودی ارایه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» فورد قصد دارد این خودرو را به شکل ارتقاء یافته ای با موتور 5.4 لیتری   4-Ti-VCT عرضه کند.

 این خودرو 6 سرعته V-8  جدید پس از موفقیت  Mustang BOSS به عنوان نسل بعدی این خودرو با تعداد محدودی در سال 2012 به بازار خواهد آمد.

فورد قیمت  S Mustang BOSS 302 را 7900000 دلار تعیین کرده است .

این مدل تازه  با ویژگی های ایرودینامیکی و ساختار فیبروکربن می تواند رقیبی برای پورشه باشد.

فورد S Mustang BOSS 302 امسال برای فروش ارایه می شود.




معرفی نسل تازه ای از پژو 308

عصر خودرو : پژو مدل 308 را با ظاهر جدید ، ویژگی های نوین e-HDi میکرو هیبرید ارایه می کند که در مصرف سوخت و انتشار CO2 بهینه سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» در طراحی بدنه این مدل باز طراحی شده نیز تغییراتی به وجود آمده است که از جمله می توان به چراغ های جلو و راهنما LED  اشاره کرد.

 با طراحی جدید این مدل از ظرافت تکنیکی بیشتری برخوردار شده است که از جمله می توان به کاهش 25 کیلوگرمی وزن آن ، کاهش مقاومت لاستیک ها و ارتقاء موتور با کاهش مصرف سوخت در این مدل اشاره کرد.

از زمان ارایه نخستین نسل این خودرو در سال 2007 تا کنون با یک فروش موفق ، 900.000 دستگاه از نسخه های مختلف آن فروخته شده است.







شاهکار جدید ولوو

ساخت خودرو مخصوص خانم ها !

عصر خودرو : شرکت خودرو سازی ولوو اقدام به ساخت ماشینی کرده که مخصوص استفاده خانم‌هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» YCC که برگرفته از Your Concept Car و به معنی "ماشین مفهومی شما" نامگذاری شده، اولین خودرویی است که منحصرا به سفارش زنان و برای زنان در شرکت ولوو ساخته شده است.

برخی از ویژگیهای این خودرو:

1. هیچ راهی برای دسترسی راننده(خانوم ها) به موتور و قسمت های حساس وجود ندارد یعنی کاپوت ماشین باز نمی شود.

علتش این است  که این ماشین فقط در هر 50.000 کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارد و در صورت نیاز به هر نوع سرویس خودش توسط فرستنده بی سیم به نزدیکترین تعمیرگاه مجاز خبر می‌دهد!

2. با لاستیک پنچر قادر به ادامه حرکت است یعنی راننده نیازی به توقف و تعویض لاستیک ندارد!

3. راننده فقط میتواند به ماشین بنزین بزند و یا آب شیشه شور را پر کند. ضمنا در باک و مخزن شیشه شور طراحی خاصی دارد که با بیرون کشیدن سرشلینگی خودبخود بسته می شود !

4. قبل از اینکه راننده بخواهد پارک کند سیستم هوشمند تشخیص می دهد  آیا  جای کافی برای پارک هست یا نه و در صورت وجود جای خالی به راننده برای پارک کمک می کند!

5. چون خانوم ها معمولا آنقدر خرید می کنند که دستهایشان کاملا پر است و برای بازکردن در بخصوص در مواقع بارندگی دچار مشکل میشوند سیستم درها طوری طراحی شده که با رسیدن راننده کنار ماشین خودبخود نزدیکترین در باز می شود!

6. کاپوت جلو و گلگیرها و قوس سقف طوری طراحی شده که راننده بتواند فاصله های جلو و عقب ماشین را کاملا تشخیص دهد!

7. پدال ها در صورت تصادف جمع می شوند تا صدمه ای به پای راننده وارد نشود!

8. فرمان و صندلی و پدالها و پنل جلو با راننده بصورت خودکار تطبیق داده می‌شود!

9. از آن جا که  خانوم ها تمایل زیادی به تغییر دکوراسیون و مبلمان خانه دارند برای تامین این نیاز روکش صندلیها و کلا تودوزی براحتی قابل تعویض است!

 





سامانه هوشمند حمل و نقل ، خودروها را به بانک وصل می کند

عصر خودرو : طی توافقی که میان پارک فناوری تهران و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت صورت گرفت، پژوهشگران این پارک فناوری طرح جامع و ملی سامانه هوشمند حمل و نقل را اجرایی کردند که قادر است سیستم سنتی حمل و نقل کشور را به سیستمی مدرن تبدیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فناوران اطلاعات قاسم عموعابدینی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مورد جزییات این سامانه افزود: این سامانه روی خودروها نصب می‌شود و طبق مکانیزم خاصی که برای این سامانه طراحی شده است، با تراکنشی که میان این سامانه با بانک‌ها صورت می گیرد، پرداخت‌ها با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام می‌شود.

 وی اعلام تراکم مسافر در نقاط مختلف شهر و ترافیک را از جمله مزیت های این سامانه دانست و گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند میزان ترافیک و تراکم مسافر را در نقاط مختلف کشور اعلام کند از این رو می توان آن را به عنوان راهکاری برای کنترل مصرف سوخت نیز معرفی کرد.

 به گفته عموعابدینی، تا پایان امسال 400 هزار تاکسی مجهز به این سامانه خواهند شد.  دومین سامانه مدیریت الکترونیکی ناوگان حمل و نقل نیز توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارایه شده که با استفاده از چهار فناوری  GPS، GPRS، SMS و GIS طراحی و تولید شده است. قاسم مصلحی، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این باره گفت: این سیستم وضعیت خودرو در نقاط مختلف مسیر، وضعیت حسگر‌های دما و سوخت، مدت زمان کارکرد و مسافت پیموده شده و عملکرد کلی راننده خودرو در بازه های زمانی مختلف و همچنین مدیریت ماموریت ها و گزارش هزینه های آن را نشان می دهد.

وی افزود: در این سیستم، مختصات موقعیت وسیله نقلیه از طریق GPS گرفته می‌شود و اطلاعات درون خودرو به کمک SMS و GPRS به مرکز داده ارسال می شود.

 رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: اطلاعات مدیریتی به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و کاربر این توانایی را دارد که بر اساس شاخص‌هایی چون محل دقیق خودرو، مسافت طی شده، سرعت و وضعیت سنسورهای مختلف نظارت کرده و در صورت نیاز اقدام به صدور فرمان می‌کند.

 مصلحی داشتن GIS و بارگذاری انواع نقشه‌ها توسط بهره‌بردار را از دیگر قابلیت‌های این برنامه عنوان کرد.

 


ارایه مرسدس بنز کوپه اسپرت 2014 SLS

عصر خودرو : زمزمه ها درباره ارایه مرسدس بنز کوپه اسپرت 2014 SLS هر روز بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» بر اساس برخی گزارش ها این خودرو شبیه به پورشه  911 و استون مارتین  Vantage خواهد بود.

قیمت این مدل تازه مرسدس بنز که احتمالا از ابتدای 2014 ارایه می شود 100.000 یورو تعیین شده است.

این قیمت می تواند مدل تازه را به رقیبی برای پورشه 911 تبدیل کند که هم اکنون در حدود 85.000 یورو است و با معرفی مدل کاملا جدید پورشه افزایش خواهد یافت.

مرسدس بنز جدید 500 اسب بخار قدرت دارد  و نسبت به مدل های قبلی  با استفاده از فیبروکربن بیشتر به طور قابل ملاحظه ای سبک تر است.