به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، غلامحسین محسنیاژهای در نشست خبری 23 خرداد در سخنانی با تبریک میلاد جوادالائمه و ایام رجب به تشکیل کارگروه جهاد اقتصادی در ابتدای سال اشاره کرد و گفت: با توجه به تشکیل این کارگروه و قرار گرفتن در هفتهی محیط زیست، در جلسات اخیر مسئولان قوه قضائیه تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شد.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر صحت بازداشت مدیرعامل اسبق ایرانخودرو و جمعی از معاونان آن گفت: درخصوص برخی مدیران سابق و افراد مرتبط با ایرانخودرو پروندهای مطرح بود که چند نفر احضار شدند. قرار صادر شد و برخی از آنها تا زمان تودیع وثیقه یکی دو شب بازداشت شدند و برخی دیگر از آنها هم با توجه به قرار وثیقهای که صادر شده بود بیش از یکی دو شب بازداشت بودند.
وی خاطر نشان کرد: این پرونده اقتصادی است.
در ادامه خبرنگار یکی از رسانهها پیش از مطرح کردن سوال خود به سخنگوی قوه قضائیه گفت اگر ما سوالی مطرح میکنیم برای این است که فضای ابهام کمتر شود نه اینکه بیشتر شود، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص این نکته خبرنگار گفت: گاهی یک موضوع در تمام جلسات تکرار میشود و ما هم همان پاسخ را میدهیم. از طرف دیگر باید به محظورات قانونی توجه داشته باشیم.
این خبرنگار در ادامه به طرح پرسش خود پرداخت و گفت، شما قبلا گفتهاید تعدادی از مقامات ارشد دولتی تحت تعقیب قرار گرفتهاند، دلیل آن هم مسائل مالی است و امکان دارد بحث اخلاقی هم داشته باشند، سوال من این است که آیا متهمان به دادسرا احضار شدهاند و دادستان موارد عنوان شده را وارد میداند یا خیر؟ که محسنی اژهای گفت: من چه وقت تعبیر برخی مقامات ارشد دولتی را به کار بردم. ادبیات من اینطور صحبت کردن نیست. اگر میخواهید سوالتان را اصلاح کنید تا پاسخ دهم.
این خبرنگار سوال خود را اینطور اصلاح کرد که رییس دفتر رییسجمهور و برخی از معاونان آن در مظان اتهامات مربوط به تخلفات مالی قرار گرفتهاند، آخرین وضعیت این پرونده چیست؟ که محسنی اژهای گفت: برخی افراد دستگیر شدهاند اما در بیان جزئیات آن طبق قانون معذوریت داریم اما 10، 12 نفر در این خصوص دستگیر شدهاند و پرونده در حال رسیدگی است اما اجازه بیان جزئیات آن را نداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» سایپانیوز فرامرز طاهری مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در همایش جشن خروج یک میلیون خودروی فرسوده، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: شرکت سایپا به عنوان اولین خودروساز و مبتکر طرح جمع آوری و جایگزینی خودروهای فرسوده در سطح کشور کار خود را با ایجاد یک مرکز اسقاط در سال83 در تهران شروع نموده که نتیجه آن جمع آوری مجموعاً 270 هزار دستگاه خودروی فرسوده و جایگزینی آن با خودروهای نو تاکنون بوده است .
وی گفت: گروه خودروسازی سایپا در راستای رسالت اجتماعی و پیشبرد فروش خود، و با توجه به اهمیت موضوع اداره ای را تحت عنوان اداره جایگزینی خودروهای فرسوده ایجاد و با جدیت تمام نسبت به پیگیری امور مرتبط در سطح گروه اهتمام ورزیده است.
وی ادامه داد : با توجه به مذاکرات صورت گرفته با بانک های تجارت، ملی و ملت در سال جاری 120 هزار دستگاه خودروی سواری شخصی فرسوده در طرح جدید توسط شرکت سایپا جایگزین خواهند شد و توسط شرکت زامیاد عضو گروه سایپا نیز 20 هزار دستگاه خودروی وانت را در دستور کار خود قرار داده است که بخش قابل توجهی از آن نیز تاکنون محقق شده است.
طاهری همچنین از طرح های جدید دیگر در شرکت سایپا خبر داد و گفت : طرح تهاتر خودروهای کار کرده با نو در شرف عملیاتی شدن بوده بدینصورت که در این طرح، شرکت سایپا خودروهای دست دوم تولیدی گروه سایپا با مدلهای سال 80 به بالا را خریداری کرده و پس از بهسازی، این خودروها را که قیمت کمتری نسبت به خودروی نو دارند به جای خودروی جایگزین به مالکان خودروهای فرسوده که توان مالی کمتری دارند، واگذار می کند.
وی افزود: در طرح دیگر گروه خودروسازی سایپا از محل منابع خود اقدام به پرداخت تسهیلات بدون ضامن به متقاضیانی که امکان فراهم نمودن تضامین بانکی را ندارند، نموده که از استقبال چشمگیری برخوردار بوده است .
طاهری ضمنا یادآور شد: از ابتدای آغاز طرح های فیمابین ستاد مدیریت حمل و نقل وسوخت – اتحادیه تاکسیرانی و گروه خودروسازی سایپا، تاکنون حدود 50 هزار دستگاه تاکسی از رده خارج و با تاکسی پراید جایگزین شده و با توجه به مزیت های اساسی این خودرو از جمله مصرف کم سوخت و استهلاک کم و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری بسیار اندک از استقبال بسیار چشمگیری در بین مالکان تاکسی برخوردار بوده و در صورت تمایل آن اتحادیه، این شرکت آمادگی کامل خود را با عرضه انواع پراید ارتقا (بر روی پلتفرم x100 ) یافته اعلام میدارد.
مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در خاتمه تاکید کرد: برنامه های گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های دولت محترم بدین شکل طراحی گردیده که با فرهنگ سازی مناسب نگاه مشتریان به مالکیت خودرو تغییر کند و این دیدگاه ایجاد گردد که خودرو کالای سرمایه ای نبوده بلکه کالای مصرفی است و بعد از رسیدن به پایان عمر خود بلااستفاده بوده و باید همانند تمامی کالاهای مصرفی از رده خارج شود.
حمید رضا درویش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» افزود: در سال آنیده نیز امیدواریم به فروش 10 هزار خودرو سنگین برسیم.
وی همچنین با اشاره به تغیرات مدیریتی در شرکت زامیاد گفت: با
توجه به تصمیمات مدیریت جدید شرکت بخش فروش باید با همه قسمت های شرکت
همگام باشد این در حالی است که هم اکنون آمار و ارقام در بخش فروش شرکت با
دیگر فعالیت های زامیاد سازگاری ندارد.
درویش در ادامه با اشاره به اینکه شرکت زامیاد به عنوان یکی
از شرکتهای با سابقه در زمینه تولید خودروهای تجاری مانند گذشته به حرکت
خود ادامه خواهد داد گفت: سال آینده نیز برنامه توسعه محصولات را همسو با
ارتقاء کیفی تولیدات دنبال خواهد کرد.
وی همچنین به برنامه ریزی های شرکت برای تولید 130 هزار دستگاه خودرو سبک
برای سال جاری اشاره و تصریح کرد: زامیاد با توجه به سابقه فعالیت خود در
تولید و عرضه محصولات تجاری، برنامه ریزی های جدیدی برای عمق بخشی به
مهندسی تولیدات تدوین کرده است.
معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد در انتها نیز نقش شرکت زامیاد را در
بازار خودرو های تجاری در گرو اجرای برنامه های همگام دانست دانست و گفت:
از مهمترین برنامه های سال 90 می توان به تولید خودروهای مسافربری سنگین و
حمل ونقل جاده ای، ارتقأ استانداردهای محصولات تولیدی، توسعه منابع انسانی
و مدیریت، اصلاح، ارتقا، بهبود و توسعه فضای صنعت، افزایش ایمنی محیط کار،
نظام مند کردن گروه های شغلی و نظام پرداخت ها، اصلاح و بهبود بخشهای
مهندسی و ارائه محصولات جدید در شرکت زامیاد اشاره کرد.
گفتنی است محمد قهرمانی خضرایی کار خود را در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 در مجموعه وزارت صنایع سنگین آغاز کرد. او با وزرایی همچون نژاد حسینیان، نعمت زاده، شافعی و مدتی هم جهانگیری در وزارت صنایع سنگین سابق و وزارت صنایع و معادن فعلی همراه بوده است.
او با سابقه ترین مرد عرصه نمایشگاهی کشور در صنعت خودرو است و در سراسر ایران چهره او را با این عنوان می شناسند. محمد قهرمانی دارای مدرک کارشناسی از مجتمع دانشگاهی هنر است. وی متولد سال 1335 تهران است و هم اکنون ریاست یکی از ادارات مرکز توسعه ارزشیابی پرورش منابع انسانی گروه سایپا را بر عهده دارد.
محمد قهرمانی برگزاری و حضور اجرایی در 245 نمایشگاه داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد. قهرمانی سال ها در اداره صادرات و نمایشگاه های وزارت صنایع فعالیت می کرده و در آغاز برپایی نمایشگاه های تخصصی بویژه نمایشگاه خودرو در ایران پس از کنار گذاشتن نمایشگاه عمومی بین المللی تهران نقش عمده ای ایفا کرده است.
راه
اندازی اداره نمایشگاه ها و تشریفات گروه خودروسازی سایپا از عملکردهای
قهرمانی است. درباره تسلط قهرمانی به امر تشریفات همین قدر بس که هیچ
مسافری از او در هیچ جای دنیا پشت در نمانده اس